من یک سنی واقعی هستم

اشهدُ انَّ علیاً ولیُ الله

من یک سنی واقعی هستم

اشهدُ انَّ علیاً ولیُ الله

چرا امامت؟

سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳ ب.ظ

الف)دلیل لطف:

اولین دلیل وجود امام بعد از پیامبر وجود قاعده لطف است.

   به عقیده شیعه لطف و محبت گسترده خداوند و حکمت بی انتهای او ایجاب می کند که بعد از پیامبر نیز مردم بدون رهبر نباشند. یعنی باید بعد از پیامبران امامانی باشند که بتوانند جامعه را مانند آن حضرت به سوی سعادت دنیوی و اخروی رهبری کنند .......





 

الف)دلیل لطف:

اولین دلیل وجود امام بعد از پیامبر وجود قاعده لطف است.

   به عقیده شیعه لطف و محبت گسترده خداوند و حکمت بی انتهای او ایجاب می کند که بعد از پیامبر نیز مردم بدون رهبر نباشند. یعنی باید بعد از پیامبران امامانی باشند که بتوانند جامعه را مانند آن حضرت به سوی سعادت دنیوی و اخروی رهبری کنند و ممکن نیست که خداوندی چنین مهربان جامعه انسانی را بعد از رحلت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)بی سرپرست و رهبر گذارد.

مناظره هشام بن حکم

   هشام(شاگرد امام صادق(علیه السلام))می گو ید: روز جمعه ای وارد شهر بصره شدم و به مسجد رفتم.عمرو بن عبید معتزلی (دانشمند اهل سنت) نشسته بود و گروه زیادی اطرافش بودند و از او پر سش هایی میکردند. من هم در آخر جمعیت نشسته بودم.

 _پرسیدم:ای دانشمند! من اهل این شهر نیستم. اجازه می دهی سئوالی مطرح کنم؟

_ هر چه می خواهی بپرس.

 _آیا چشم داری؟

_مگر نمی بینی این چه سئوالی است؟

_پرسش های من این گونه است.

_بپرس گرچه بی فایده است.آری چشم دارم.

_با چشم چه میکنی؟

_دیدنی ها را می بینم و رنگ و نوع آن ها را تشخیص می دهم.

_زبان داری؟ با آن په می کنی؟

_ طعم و مزه غذا ها را تشخیص می دهم.

_شامه داری؟با آن چه می کنی؟

_بو ها را استشمام می کنم و بو های خوب و بد را تمییز می دهم.

_گوش داری؟ با آن چه می کنی؟

_صدا ها را می شنوم و از یکدیگر تمییز می دهم.

   پرسیدم ،آیا غیر از این ها قلب(عقل) هم داری؟ گفت:آری. پرسیدم با آن چه می کنی؟ گفت اگر دیگر اعضاء و جوارح من دچار شک و تردید شوند قلبم شک آن ها را بر طرف می کند(پس قلب و عقل راهنمای جوارح است.)هشام می گوید او را تایید کردم و گفتم آری خداوند متعال قلب را برای راهنمایی اعضاء و حواس بدن انسان آفریده است. ای دانشمند آیا صحیح است کسی بگوید خدایی که چشم و گوش و دیگر اعضای بدن انسان را بدون راهنما نگذاشته است ، مسلمانان را پس از رحلت پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) بدون راهنما و پیشوا بگذارد تا گرفتار شک و تردید و اختلاف باشند و نابود شوند؟! آیا هیچ عقل سالمی این مطلب را قبول می کند؟!

به دو دلیل دیگر وجود امام بعد از پیامبر در مطلب بعدی خواهیم پرداخت.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۵
خادم اهلیبت(ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی