من یک سنی واقعی هستم

اشهدُ انَّ علیاً ولیُ الله

من یک سنی واقعی هستم

اشهدُ انَّ علیاً ولیُ الله

دلیل دوم بر ولایت امام علی(ع) و فرزندان ایشان

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۳۶ ب.ظ

دلیل دوم

«انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا» همانا خداوند اراده کرده است که ناپاکی و آلودگی را از شما اهلبیت بر طرف کند و شما را پاک و طاهر گرداند. سوره احزاب، آیه33.


دلیل دوم

   قبلا بیان کردیم که از نظر عقل و نقل ، امام باید معصوم و از خطا و اشتباهی منزه و مبری باشد.

دلیل نقلی

   1.آیه تطهیر:

   «انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا» همانا خداوند اراده کرده است که ناپاکی و آلودگی را از شما اهلبیت بر طرف کند و شما را پاک و طاهر گرداند. سوره احزاب، آیه33.

اهل بیت چه کسانی اند؟

   طبق احادیث متواتر و بی شمار که از طریق شیعه و سنی نقل شده ، آیه تطهیر درباره پیامبر و اهلبیت ایشان(علیهم السلام) نازل شده است. این احادیث در کتب معتبر اهل تسنن از قبیل:«صحیح مسلم، مسند احمد، الدرالمنثور، مستدرک الحاکم، ینابیع المودة، جامع الاصول، الصواعق المحرقه، سنن ترمذی، نور الابصار و مناقب خوارزمی و...» نیز موجود است.مانند:

   1.امام حسن(علیه السلام) ضمن خطبه ای فرمودند:«ما اهل بیتی هستیم که خدا درباره آن ها فرمود: انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا». ینابیع المودة،ص126.

   2.انس بن مالک می گوید:رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) تا شش ماه در هنگام نماز وقتی به خانه حضرت زهرا(سلام الله علیها) می رسید می فرمود:«ای اهل بیت برای نماز برخیزید،« انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا ».جامع الاصول،ج1 ،ص110.

احادیثی در رابطه با عصمت امامان:

  - از ابن عباس نقل شده است که شنیدم رسول خدا فرمود:«انا و علی والحسن و الحسین و تسعة من ولد الحسین مطهرون معصومین. من و علی و حسن و حسین و نه نفر از اولاد حسین پاک و معصوم هستیم».ینابیع المودة،ص534.

  - امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام ) نیز فرمودند:«ان الله تبارک و تعالی طهرنا و عصمنا و جعلنا شهداء علی خلقه و حجته فی ارضه و جعلنا مع القرآن و جعل القرآن معنا لا نفارقه و لا یفارقنا.خدای تبارک و تعالی ما را پاک و معصوم و شاهدان بر مخلوقاتش و حجت خود در روی زمین قرار داده است. ما را با قرآن وقرآن را با ما قرار داده است نه ما از قرآن جدا می شویم و نه او از ما جدا میشود».بحار الانوار،ج23،ص343 کند وگرنه تکلیف ما لایطاق می شود، زیرا اطاعت از شخصی که نمی شناسیم ممکن نیست.

3.روایات متعدد شأن نزول آیه اولوالامر را امام علی و یازده فرزند ایشان(علیهم السلام) معین کرده است.


                در ادامه مطالب به 2 آیه ی دیگر درباره ولایت امام علی(ع) و فرزندان ایشان خواهیم پرداخت.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۸
خادم اهلیبت(ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی