من یک سنی واقعی هستم

اشهدُ انَّ علیاً ولیُ الله

من یک سنی واقعی هستم

اشهدُ انَّ علیاً ولیُ الله

علم امام

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۲۹ ب.ظ

علم امام

  امام باید احکام و قوانینی که برای سعادت دنیوی و اخروی مردم ضرورت دارد را بداند یعنی امام باید از همه ی مردم روی زمین علمش بیشتر باشد تا لیاقت رهبری آنها را داشته باشد..



  امام باید احکام و قوانینی که برای سعادت دنیوی و اخروی مردم ضرورت دارد را بداند یعنی امام باید از همه ی مردم روی زمین علمش بیشتر باشد تا لیاقت رهبری آنها را داشته باشد.

همه ی دلائلی که برای اثبات لزوم امامت بیان کردیم برای اثبات اینکه امام باید داناتر و برتر از همه باشد نیز کافی است.قرآن به این موضوع این گونه اشاره می کند:((افمن یهدی الی الحق احق ان یتبع ام من لا یهدی الا ان یهدی فما لکم کیف تحکمون – آیا کسی که به سوی حق هدایت می کند سزاوار تر است که پیروی شود یا کسی که خودش نیازمند هدایت است؟شما چگونه حکم می کنید)) سوره یونس ، آیه 35

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۸
خادم اهلیبت(ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی